tisdag 11 mars 2014

Ger upp snart, måste ha hjälp och råd och tips

Nu gick jag med Gizmo, har fick springa löst, han hade inget koppel på sig, men han hade halsbandet.
Jag skulle kalla tillbaka honom då vi gick ute på åkern här hemma. När Gizmo inte lyssnade så bestämde jag mig att nu JÄVLAR är det han som får bli kopplad då, han får ta den konsekvensen för att han inte lyssnade på mig, så när jag väl skulle koppla honom så började han bita och nafssa mig så pass mycket att jag fick mig ett sår på tummen. AJ AJ AJ!
******** HUND***** åhh så sur och hård jag var på Gizmo på vägen hem. så framträdde en annan sträng och bestämmd matte!!!
Jag var spännd när jag skulle koppla Gizmo och han höll på att nosa på något han hade hittat som var mer spännande än mig..
just nu kännes det som om alla råd är mer än välkommnande tack.
Jag vill gå en problemhundkurs och lära mig hur jag ska få gizmo att lita på mig igen samt hur vi ska kunna börja om och få en bra relation med varandra.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar